RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
Dla dzieci młodszych (3-letnich)
Podstawa programowa realizowana od 8.00 do 13.00
Godziny organizacji dnia |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia swobodne według zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne itp. Praca indywidualna lub zbiorowa o charakterze wyrównawczym. Praca z dzieckiem zdolnym; |
8.30 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Śniadanie |
9.00-9.15 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. |
9:15-10:00 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze i inne. |
10.00-11.15 |
Pobyt na świeżym powietrzu przeznaczony na spacery, zabawy, obserwacje przyrodnicze. W razie niepogody zabawy ruchowe w sali. |
11.15-11.30 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach.
|
11.30-12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad. Czynności porządkowe w łazience. |
12.00-13.00 |
Obserwacje pedagogiczne, praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Utrwalanie wiadomości i umiejętności zdobytych na zajęciach. Słuchanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
13.00-14.00 |
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy według zainteresowań dzieci. |
14.00-14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek. Czynności porządkowe w łazience. |
14.30-16.30 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane pod kierunkiem nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
Dla dzieci młodszych (4-letnich)
Podstawa programowa realizowana od 8.00 do 13.00
Godziny organizacji dnia |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia swobodne według zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne itp. Praca indywidualna lub zbiorowa o charakterze wyrównawczym. Praca z dzieckiem zdolnym; |
8.30 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Śniadanie |
9.00-9.15 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. |
9:15-10:00 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze i inne. |
10.00-11.15 |
Pobyt na świeżym powietrzu przeznaczony na spacery, zabawy, obserwacje przyrodnicze. W razie niepogody zabawy ruchowe w sali. |
11.15-11.30 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach.
|
11.30-12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad. Czynności porządkowe w łazience. |
12.00-13.00 |
Obserwacje pedagogiczne, praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Utrwalanie wiadomości i umiejętności zdobytych na zajęciach. Słuchanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
13.00-14.00 |
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy według zainteresowań dzieci. |
14.00-14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek. Czynności porządkowe w łazience. |
14.30-16.30 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane pod kierunkiem nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
Dla dzieci młodszych (5 -letnich)
Podstawa programowa realizowana od 8.00 do 13.00
Godziny organizacji dnia |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia swobodne według zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne itp. Praca indywidualna lub zbiorowa o charakterze wyrównawczym. Praca z dzieckiem zdolnym; |
8.15 – 8.45 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Śniadanie |
8.45 - 9.45 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. |
9:45 - 10:30 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze i inne. |
10.00 – 11.00 |
Pobyt na świeżym powietrzu przeznaczony na spacery, zabawy, obserwacje przyrodnicze. W razie niepogody zabawy ruchowe w sali. |
11.00 - 11.30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad. Czynności porządkowe w łazience. |
11.30 – 11.50 |
Odpoczynek poobiedni. Relaksacja, muzykoterapia, bajkoterapia, |
11.50 - 12.30 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego oraz inne programy. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach.
|
12.30 - 13.00 |
Obserwacje pedagogiczne, praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Utrwalanie wiadomości i umiejętności zdobytych na zajęciach. Słuchanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
13.00 – 13.30 |
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek. Czynności porządkowe w łazience. |
13.30 - 14.00 |
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy według zainteresowań dzieci. |
14.30 - 16.30 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane pod kierunkiem nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 6-LETNICH
Podstawa programowa realizowana od 8.00 do 13.00
6.30 – 8.00 |
|
8.00 – 8.30 |
|
8.30 – 9.00 |
|
9.00 – 10.00 |
|
10.00 – 10.30 |
|
10.30 – 11.30 |
|
11.30 – 12.10 |
|
12.10 – 12.30 |
|
12.30 – 13.00 |
|
13.00 – 13.30 |
|
13.30 – 14.00 |
|
14.00 – 14.20 |
|
14.20 – 16.30 |
|
06-500 Mława
ul. Graniczna 39